Jak pozbyć się jej małe uzależnienie

Powtarzające się kawy, sody w środku dnia, zadrapaniami po obiedzie … kto nie jest zwyczaj, że pociesza? Aż do dnia, kiedy już nie możemy się obejść bez niego. Nasza rada jest, aby zrozumieć, że grać i lepiej żyć.

“Kiedy wracam do domu z pracy, ja jako aperitif, on mnie uspokaja … ale teraz, to martwi mnie uczucie, że nawet kiedy jestem sam. Chciałbym, aby to było powszechne i punktualny przyjemność” – mówi Natalie, 45, wysoki rangą urzędnik. Неприцельно odstawienia, celem jest, aby znaleźć równowagę pomiędzy przyjemnością i przyznał limit, aby dać mu tak, jak nie da rady w uzależnienie.

Dlaczego jeden dzień zabawy zaczyna drażnićDlaczego jeden dzień zabawy zaczyna drażnić

“Świadomość pochodzi od tego, co dzieje się wokół ciebie, jak bliskiego przyjaciela, który dokonał obserwacji lub doświadczenia, który był trochę się boją” – wyjaśnia Herve Montès, psychiatra i addictologist. Wtedy zdajemy sobie sprawę, że nawyk może z nami zagrać sztuczki. Ale to nie wystarczy, aby wywołać fazę odrzucenia.

“Zewnętrzny czynnik musi połączyć się ze swoim własne wartości; na przykład to, co chcesz przekazać swoim dzieciom” – mówi Hervé Montès. To również może być nowy projekt, który ma formę lub jakiekolwiek inne wydarzenie, w którym bierzemy na siebie i zmienić sytuację.

Zrozumienia, że szukamy z tego zgubnego zwyczaju

Mała lub duża, każde uzależnienie ma pożądanego efektu zwiększenia przyjemnych emocji i zmniejszenia negatywnych emocji, nuda, gniew, stres, smutek, lęk …

Wiele z tych nawyków związanych z oralnym: to cukierki podczas przekąski, jako nagrody, kawiarnia połknął jeden po drugim, aby uniknąć uczucia zmęczenia, niedziela świąteczna cygara, przekąska jeździć na dzień napięcie.

Inni przynoszą swoje obietnice, takie jak zarysowania gry, które podniosą nadziei na wygranie milionów lub sesje jasnowidzenia, z których każdy ma nadzieję, aby lepiej zarządzać życiem.

Od emocji do myślenia

Każdy zwyczaj stał się kłopotliwe , myśleć w pierwszej kolejności o jego zaletach : co to dla ciebie? Czego można oczekiwać od tego powtórzył gest codziennie lub co tydzień? Być może jest to jeden z niewielu, lub tylko niewiele przyjemności szybko dostępne, co pozwala rozjaśnić swoje codzienne życie? Może być, pozwala uwolnić się od stresu?

W drugim etapie, ustawić swoje wady : on czyni cię dokarmiać, to szkodzi twojemu zdrowiu, ale i pozostawia nieprzyjemne uczucie … zadać te pytania pozwala przekazać pałeczkę swoim Kartezjański ducha, sposób myślenia i kto może powiedzieć “stop”.

Pokonać nieprzyjemne uczucie frustracji

Następny krok podjąć, aby trochę ucierpieć w dłuższej perspektywie. “Jeśli nałóg prowadzi do dyskomfort, który ma na celu ułatwienie, ale i zapewnia przyjemność. I to wszystkie trudności: zrezygnować z tego satysfakcję wymaga pokonania dyskomfortu rozczarowania” – mówi addictologist.

Aby pomagać sobie nawzajem, rozumieć materialne konsekwencje swoich działań , na przykład poprzez liczenie wydanych pieniędzy lub pochłonięte kalorie.

Wtedy nadszedł czas, aby wziąć środki. Najważniejsze, aby powołać się na to, co dzieje się w rzeczywistości. “Kiedy wróciłam z korporacyjnego restauracja, mijam tytoniowych i nie mogę się oprzeć i nie kupić grę” – mówi Celine, 40, księgowy, który jest uzależniony od podstaw-gry.

“Tu nie chodzi o zakazie zakupu lub konsumpcji, a odłożyć go , radzi Herve Montès. Każde аддиктивное zachowanie wiąże się z bardzo krótki termin: jeden chce emocji na raz. “

Czekamy na jedną-dwie minuty po raz pierwszy, potem przez pięć minut, potem dziesięć minut, i tak dalej, kończy się kasując zachęcam, bo wyjdziemy, ponownie, czas, aby nasz racjonalny umysł wziąć górę.

Znaleźć pozytywne emocje w inny sposóbZnaleźć pozytywne emocje w inny sposób

Równolegle ważne jest, aby odzyskać pozytywną emocję innego faço n , na przykład, znajdując przyjemność czytania lub wycieczki.

“Jest to o wiele trudniejsze, gdy zależność pomaga pozbyć się negatywnych emocji” – zauważa specjalista. Niespokojny człowiek, który relaksuje się ze swoim aperitif będzie zainteresowany w nauce niektórych technik relaksacyjnych z CD. Może ona zastosować te ćwiczenia codziennie, w najlepszym razie, wychodząc z biura, aby odpocząć przed przybyciem do domu. “

W przypadku odmowy podjęcia odległość z małym uzależnieniem, może być przydatne do specjalisty, jak psycholog behawioralny . Zwykle kilka sesji będzie wystarczająco dużo, aby go pokonać.

5 gestów, które pomagają walczyć z nałogiem5 gestów, które pomagają walczyć z nałogiem

1.Za każdym razem, gdy zazdrość przejawia się, poczekaj kilka minut. Uda się przenieść to; w szczególności, zmniejsza intensywność pokusa, lub nawet zastępuje go.

2.Aby dać wrażenie, że “wlewa się”, w przeciwnym razie, wypij dużą szklankę wody, kawa, herbata.

3.Uniknąć stymulacji, na przykład, zbyt blisko do ekspresu do kawy.

4.Każdego dnia, na przykład, zastąpić irytujących nawyk z przyjemnej aktywności: zamiast aperitif, wziąć kąpiel, aby się zrelaksować, zadzwonić do znajomych, oglądać swój ulubiony serial w telewizji …

5.Dla “miękkiego dotyku”, zjada suche owoce lub wypoczynku, co zapewnia zastrzyk energii. Z zamkniętymi oczami, zrobić kilka powolnych, głębokich oddechów, połóż dłonie na zamknięte powieki i stretch.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *